گالف دارو - داروخانه اینترنتی

کاربرد و نحوه استفاده از ماسک مو

کاربرد و نحوه استفاده از ماسک مو

 

مو یکی از ارکان زیبایی در زنان و مردان به شمار می آید ولیکن در جهان فعلی موها با مشکلاتی مواجه می شود که دیگر آن شادابی و زیبایی مورد نظر افراد را نخواهد داشت از این رو استفاده از ماسک مو در بین افراد رواج فوق العاده ای گرفت.

ماسک مو در واقع به جهت رفع مشکلات مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد مواردی چون خشکی، موخوره، وز، نازک و سست بودن ساقه مو و غیره است. علاوه بر آن ماسک های بسیار متنوعی به فروش می رسد که هر کدام برای نیاز متفاوت مو و کمبود هایش مناسب است.

ماسک مو یک وسیله ی آرایشی و بهداشتی محسوب می‌شود که موجب حفظ شادابی و سلامت موها شده و در مواردی خشکی مو را برطرف کرده و از موخوره و شکستگی موها جلوگیری به عمل می‌آورد.

 

 

 
 
 

کاربرد ماسک مو

 

 

مواد تشکیل دهنده ماسک مو در واقع تمامی مواد مغذی و ویتامین های لازم برای مو می باشد که در اثر نبود آنها مو با مشکلاتی چون خشکی، موخوره، وز و غیره مواجه می شود و افراد با استفاده از ماسک مو و تامین مواد مورد نیاز مو، رویه درمان را انجام می دهند. به صورت کلی فواید و کاربرد ماسک مو به شرح ذیل است:

 

 

  • تقویت کننده مو

 

 

  • درخشان کننده مو

 

 

  • رفع موخوره مو

 

 

  • رفع وز مو

 

 

  • ترمیم کننده مو

 

 

  • محافظ مو

 

 

  • براق کننده مو

 

 

  • آبرسان و مرطوب کننده مو

 

 

  • نرم کننده مو

 

 

  • بازسازی کننده مو

 

 

 

اغلب به دلایل متنوع موی افراد با مشکلاتی مواجه می شود عوامل شیمیایی، آلودگی هوا، استفاده از سشوار و اتو مو و کمبود آب در ریشه و ساقه مو از بارزترین دلایل به شمار می آید که جهت رفع آن استفاده از ماسک تقویت کننده مو توصیه می شود.

 

 

 

نحوه استفاده از ماسک مو

 

 

 

جواب منفی است ! شامپو برای پاکی و تمیزی موها استفاده می‌شود؛ ولی ماسک مو طبق نوع موهای هر شخص برای تقویت و بهبود سلامت موهایش پس از شسته شدن موها با شامپو و گرفته شدن آب تقریبی موها استفاده می‌گردد.

ماسک مو را ۳ الی ۵ دقیقه (یا طبق دستورالعمل نوشته شده بر روی بسته بندی ماسک مو) بر روی موهای خیس ماساژ دهید و سپس آبکشی نمایید.

اما خب هستند کسانی که از استفاده ی ماسک مو در حمام خوششان نمی‌آید یا موهایشان بعد از استفاده، بدحالت و وز می‌ایستد. راه چاره ای نیز برای این افراد تعبیه شده است و آن استفاده از ماسک موهای خارج حمام است که می‌بایست بر روی موهای نمدار زده شود.

 

این نوع ماسک موها از مواد شیمیایی بسیار کمی برخوردار هستند که با عدم آبکشی به موها هیچگونه آسیبی نمی‌رسانند. نکته ی حائز اهمیت دیگری که لازم است بدانید، پایه ی ماسک مو است که بر دو نوع است:

 

 

  • ماسک مو با پایه ی روغن

 

 

  • ماسک مو با پایه ی آب

 

 

ماسک موی پایه‌ی آب را بعد از مصرف با آب بشویید و ماسک موی پایه‌ی روغن را بعد از مصرف با شامپو بشویید. بر روی اکثر ماسک موها پایه ی آن ها نوشته شده است، اما اگر روی ماسک موی شما نوشته نشده است، میتوانید از چرب بودن یا نبودن ماسک مو متوجه این قضیه بشوید و بهترین روش برای شستشو را انتخاب نمایید.

اگر میخواهید موهایتان را رنگ یا دکلره نمایید، بهتر است از یک الی دو هفته قبل، موهایتان را با ماسک مو تغذیه و مقاوم کنید تا نتیجه ی بهتر و آسیب کمتری به موهای تان وارد شود. پس از رنگ و دکلره نیز استفاده از ماسک موهای مخصوص موهای رنگ شده و مرطوب کننده توصیه می‌گرددانواع ماسک مو

انواع ماسک مو عبارتند از:

 

 

  • ماسک مو تقویت کننده

 

 

  • ماسک مو مرطوب کننده

 

 

  • ماسک مو نرم کننده

 

 

  • ماسک مو ترمیم کننده

 

 

  • ماسک مو محافظت کننده

 

 

  • ماسک مو برای موهای سالم

 

 

که این ماسک موها را می توانید هم بصورت خانگی و هم از محصولات شرکتی تهیه نمایید. داخل ماسک موها موادی مغذی از جمله: ویتامین A، ویتامین E، امگا ۳ و ۶ و ۹، کراتین و روغن آرگان وجود دارد که باعث نرم شدن موها و قوی تر گشتن آن ها می‌شود و موها را از آسیب های شیمیایی و فیزیکی حفظ می‌کند.

 

 

 

شیوه استفاده از ماسک مو‌ها بعد از حمام:
 
 
 

برای کسانی که تمایل ندارند در حمام ماسک مو بزنند و خانم‌ها و آقایانی که حتی بعد از استفاده از ماسک مو در حمام، موهایشان بعد از خشک شدن ظاهر نازیبایی پیدا میکند، این ماسک‌ها پیشنهاد می‌شود.

این نوع ماسک‌ها بعد از حمام و وقتی هنوز مو‌ها نم دار است باید استفاده شود. ماسک مو‌های بعد حمام باعث درخشندگی بیشتر شود و همچنین باعث محافظت از مو‌ها در برابر اشعه آفتاب می‌شود.
 
 
 
 


قبل و بعد از رنگ کردن مو از ماسک مو استفاده کنید
 
 
 


از دو هفته قبل از رنگ کردن، بهتر است از ماسک مو استفاده کنید تا موهایتان آمادگی و محافظت لازم برای پذیرش رنگ را داشته باشد. بعد از رنگ کردن نیز، برای جلوگیری از کمرنگ شدن رنگی که روی موهایتان استفاده کردید، بهتر است حداقل هفته‌ای یک بار از ماسک مو استفاده کنید.
 
 
 


خودتان ماسک موی طبیعی بسازید
 
 


اگر به علت قیمت‌های بالای ماسک مو‌ها می‌خواهید قید استفاده از این محصول پرفایده برای مو‌ها را بزنید برای شما پیشنهاد فوق‌العاده‌ای داریم. شما می‌تواید ماسک مو‌های طبیعی با هزینه بسیار کمتر را در خانه درست کنید.

یکی دیگر از مزیت‌های ماسک مو‌های طبیعی این است که حاوی هیچ گونه مواد شیمیایی مضر که به مو‌ها آسیب می‌رسانند، نیستند. در ادامه طرز تهیه نمونه‌ای از یک ماسک موی خانگی را به شما آموزش می‌دهیم.
 
 
 


ماسک موی خانگی روغن زیتون
 
 


این ماسک مو برای رشد و حالت دهی مو‌ها بسیار سودمند و برای مو‌های خشک، روغن زیتون مانند یک معجزه عمل می‌کند.
 
 


مواد مورد نیاز:
 


• روغن زیتون خالص (۵ قاشق غذاخوری)
 


• تخم مرغ خام (۲ عدد)
 


خواص مواد مورد استفاده در ماسک موی روغن زیتون:
 
 


تخم مرغ: سرشار از چربی‌ها، پروتئین‌ها و مرطوب کننده‌های طبیعی می‌باشد و همچنین آنزیم‌های موجود در سفیده تخم مرغ مو‌ها و پوست سر را از باکتری‌ها و روغن اضافه پاک می‌کنند.
 


روغن زیتون: دارای خاصیت مرطوب کنندگی مو‌ها می‌باشد.
 
 
 
 


روش درست کردن ماسک موی خانگی روغن زیتون:
 


برای ساختن این ماسک مو به میزان اندکی از مواد نیاز داریم. میزان این مواد به بیش ازچند قاشق غذاخوری نمی‌رسد، بنابراین نگران چرب و سنگین شدن موهایتان نباشید، به علاوه این ترکیبات باعث خوشبو شدن طبیعی موهایتان نیز می‌گردند.

- ۵ قاشق غذاخوری از روغن زیتون را با ۲ عدد تخم مرغ مخلوط کرده و به کل موهایتان بمالید. - موهایتان را با یک کلاه رنگ پوشانده و بگذارید تا ۱۵ دقیقه بماند. بعد از ۱۵ دقیقه، مو‌ها را آبکشی نمایید.
 
 
 


• اگر تمایل داشتید می‌توانید به این ماسک ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو ترش تازه یا ۲ قاشق غذاخوری دارچین بیافزایید.
 
 


توصیه ها:


• میزان روغن زیتون به بلندی و پرپشتی مو‌ها بستگی دارد.
 
 
 

• اگر این ماسک مو‌ها را به مدت بیشتری بر روی مو‌ها بگذارید تا باقی بمانند، تاثیرشان بر مو‌ها بیشتر خواهد شد.
 
 


• استفاده بیش از حد از روغن زیتون می‌تواند مو‌ها را چرب سازد.

ثبت نظر