گالف دارو - داروخانه اینترنتی

با پودر کلاژن معجزه ای برای جوانی پوست آشنا شوید!

با پودر کلاژن معجزه ای برای جوانی پوست آشنا شوید!

کلاژن چیست؟

کلاژن فراوان ترین پروتئین موجود در بدن انسان می‌باشد که در محیطی خارج از سلول وجود دارد.

پروتئین کلاژن به صورت رشته‌های کلاژن مشاهده می‌شود.

رشته‌های کلاژن در همه انواع بافت همبند، ولی به میزان متفاوت یافت می‌شوند.

کلاژن در پوست، تاندون‌ها، ماهیچه‌ها، استخوان‌ها، رگ‌های خونی و سیستم گوارشی وجود دارد.

کاربردهای کلاژن

کلاژن‌ها مولکول‌هایی هستند که قابلیت جذب مجدد توسط بدن را دارند، این بدان معنا است که این پروتئین‌ها می‌توانند شکسته شده، تغییر یافته و دوباره جذب بدن شوند.

به همین دلیل است که از کلاژن‌ها در زمینه‌های مختلف پزشکی و مراقبت‌های زیبایی استفاده می‌شود.

فاکتور هایی که در کاهش و یا از بین رفتن کلاژن پوست نقش دارند

• افزایش سن هر چه سن بالاتر می رود بدن کلاژن کمتر و با کیفیت پایین تری تولید می کند که باعث کم شدن استحکام و انعطاف پذیری پوست می شود.

سرعت این فرآیند نیز بستگی به ژنتیک فرد دارد.

• عوامل محیطی مثل قرار گرفتن در معرض اشعه های UV و هوای آلوده که سرعت پیری پوست را افزایش می دهند.

• رژیم غذایی غلط استفاده ی زیاد از شکر و کربوهیدرات های تصفیه شده مانند آرد سفید باعث کاهش کلاژن بدن می شوند چرا که در توانایی کلاژن در ترمیم خود تداخل ایجاد می کنند.

• سبک زندگی نادرست برای مثال سیگار کشیدن باعث تاخیر در ترمیم زخم های پوستی می شود و یکی از عوامل ایجاد کننده ی چین و چروک است.

همه ی این عوامل هم چنین با تشکیل رادیکال های آزاد سرعت تجزیه ی کلاژن را افزایش می دهند.

البته بعضی اختلالات خود ایمنی مانند بیماری لوپوس نیز کلاژن بدن را کاهش می دهند.

داشتن پوستی شاداب، سالم و جوان خواست همه ی ما است و بعضی از ما از به کارگیری بسیاری از روش ها برای جلوگیری از پیری پوست و چین و چروک دریغ نمی کنیم.

در ادامه به برخی روش هایی که به ساخت و بهبود کیفیت کلاژن پوست کمک می کنند می پردازیم.

از فواید مکمل کلاژن چه می دانید؟

اطلاعات فراوانی در مورد مکمل های پودر کلاژن انجام شده است، اما مواردی مانند زیر وجود دارد که مزایای آنها را مشخص می کند:

• توده عضلانی: یک مطالعه در سال ۲۰۱۹ در مردان فعال تفریحی نشان داد که ترکیبی از پودر کلاژن و تمرینات قدرتی باعث افزایش توده و قدرت عضلانی بیشتر می شود.

• آرتروز: یکی دیگر از مواردی است که با مطالعه حیوانی در سال ۲۰۱۷ اثرات مکمل های پودر کلاژن، پروتئین سازی به موش های مبتلا به آرتروز را بررسی کرده اند، نتایج حاکی از این است که مصرف مکمل ها ممکن است نقش محافظتی در مقابل پیشرفت بیماری ایجاد کند.

• خاصیت ارتجاعی پوست: جالب است بدانید طبق تحقیقات، زنانی که از مکمل پودر کلاژن به صورت مداوم استفاده کرده اند، محققان در نتیجه استفاده از این محصول شاهد بهبودی در ظاهر و کشش پوست آنها شده اند.

مزیت های برتر مصرف پودر کلاژن را بدانید

کلاژن اصلی ترین ترکیب بافت های پیوندی می باشد که چندین قسمت بدن را تشکیل می دهد.

پودرهای کلاژن عملکرد بسیار مهمی در تشکیل لایه های پوست و تقویت استخوان ها و مفاصل را بر عهده دارد.

پودرهای کلاژن هیدرولیز می شوند و این بدین معناست که کلاژن شکسته شده و جذب آن در بدن شما آسان تر می شود.

شما علاوه بر بالا بردن میزان کلاژن بدن خود برای عملکرد بهتر و پیشگیری از کمبود کلاژن در بدن خود می توانید از پودرهای کلاژن بهره ببرید.

مصرف پودرهای کلاژن فواید مختلفی مانند تسکین درد مفاصل گرفته تا بهبود سلامت پوست برای سلامتی داشته، همچنین کمبود کلاژن طبیعی موجود در بدن را جبران می کند.

برخی از پزشکان داروی جایگزین همچنین از مکمل های کلاژنی مانند پودرهای کلاژن برای درمان حمایت می کنند.

در ادامه به چند مزیت مهم مصرف مکمل پودرهای کلاژن برای سلامتی که مورد حمایت علمی قرار گرفته اند را مورد بحث قرار داده ایم.

پودر کلاژن می تواند سلامت پوست را بهبود بخشد

کلاژن پروتئینی است که یکی از اجزای با اهمیت پوست شما به حساب می آید.
نتیجه های حاصل از مطالعه نشانگر این است که پپتیدهای کلاژن یا همان پودر کلاژن که حاوی کلاژن هستند، موجب کاهش چین و چروک و خشکی شده و به کاهش پیری پوست کمک می کند.
در یک مطالعه، زنانی که پودر کلاژن را به مدت ۸ هفته مصرف کرده اند، در مقایسه با کسانی که مکمل مصرف نکرده اند را با هم قیاس کرده، رفع خشکی پوست و افزایش قابل توجهی در کشش پوست خود را شاهد بودند.
هر چه از این محصول و قدرت کلاژن بر پوست و بدن بگوییم که گفته ایم، می توان گفت که پودرهای کلاژن به عنوان مکمل ممکن است به بهبود بافت پوست و توده عضلانی و همچنین کاهش درد آرتروز نیز کمک کنند.

تاثیرات بی نظیر استفاده از کلاژن برای پوست

تحقیقات بسیاری در کشورهای مختلف انجام شده است و برخی مدعی هستند زنانی که به مدت ۱۲ هفته روزانه از پودرهای کلاژن به همراه نوشیدنی های مختلف مصرف کرده اند، در مقایسه با گروهی که اصلا از این مکمل استفاده نکردند، افزایش رطوبت پوست و کاهش قابل توجه عمق چین و چروک را شاهد بودند.

اثرات کاهش چین و چروک با مصرف پودر کلاژن به توانایی آنها برای تحریک بدن برای تولید کلاژن کمک کرده است.

علاوه بر این، مصرف پودرهای کلاژن احتمال دارد باعث تولید پروتئین های دیگری شود که این پروتئین ها نیز می توانند به ساختار پوست شما کمک کنند.

همچنین ادعاهای زیادی وجود دارد که پودرهای کلاژن به جلوگیری از آکنه و سایر بیماری های پوستی کمک می کنند، اما این موارد به طور دقیق اثبات نشده است.

پودر کلاژن سلامت قلب را افزایش می دهد

کمی شما را متعجب خواهد کرد اما این یک حقیقت است، استفاده از پودر کلاژن علاوه بر این که به افزایش کلاژن بدن کمک شایانی می کند خطر مبتلا شدن به ناراحتی های قلبی را تا میزان قابل توجهی کاهش می کاهد.

پودر کلاژن یک مکمل ساختار مربوط به عروق است که خون را از قلب شما به بقیه بدن می رساند و درمان کننده بسیاری از بیماری ها می باشد.

کمبود کلاژن در بدن و بدون جذب کافی آن، ممکن است باعث ضعیف و شکننده شدن عروق شود.

این موضوع همچنین ممکن است منجر به تصلب شرایین شود.

پودر کلاژن می تواند باعث افزایش توده عضلانی شود

قسمتی از بافت های عضلانی از پروتئین کلاژن تشکیل می شود و این پروتئین برای تقویت و عملکرد درست عضلات ضروری است و دقیقا همان چیزی است که افراد ورزشکار به دنبال آن هستند.
همچنین پژوهشگران با مطالعات فراوان در زمینه کلاژن، به این نتیجه رسیده اند که مصرف پودر کلاژن ممکن است علت اصلی تجزیه پروتئین های مورد نیاز عضلانی مانند کراتین باشد و همینطور باعث تحریک رشد و پرورش عضلات پس از ورزش شود.
استفاده از مکمل پودر کلاژن به افزایش توده عضلانی در افراد مبتلا به بیماری هایی مثل سارکوپنی که با گذشت زمان و افزایش سن منجر به از دست دادن توده عضلانی می شود، کمک می کند.

نحوه استفاده از پودر کلاژن و ژلاتین

پودر کلاژن همان طور که از نامش مشخص است به صورت پودر در بسته بندی های خاصی موجود می باشد که می توان آنها را به راحتی با نوشیدنی ها و یا غذاها مخلوط کرد، مصرف آن آسان است و به راحتی جذب بدن می شود.

پودرهای کلاژن را می توانید در اسموتی ها، سوپ ها یا غذاهای پخته شده مخلوط کنید و اطمینان داشته باشید که مخلوط کردن آن با غذاها، بر بافت مکمل تاثیری گذاشته نمی شود.

می توانید از ژلاتین برای تهیه دسرها و ژله های خانگی استفاده کنید، توجه داشته باشید که هنگام در نظر گرفتن مکمل ها، باید به دنبال یک منبع با کیفیت بالا باشید.
شما می توانید پودر ژلاتین را با کپسول های خالی به صورت قرص در آورید و یا به صورت پودری استفاده کنید و این را در نظر داشته باشید که پودر را به راحتی می توان به انواع به غذا، دسر، نوشیدنی و … اضافه نمود.


ثبت نظر