گالف دارو - داروخانه اینترنتی

تاریخچه رژلب و معرفی انواع رژلب های برند کالیستا

تاریخچه رژلب و معرفی انواع رژلب های برند کالیستا

 

 

رژلب یک فرآورده آرایشی است که حاوی مواد رنگی، قهوه، روغن، موم و نرم‌ کننده پوست است برای برجسته نشان دادن لب‌ها به‌کار می‌رود.  در اینجا تاریخچه رژلب و تحولات شگفت انگیز آن در طول زمان خواهیم پرداخت. رژ لب به تازگی وارد زندگی روزمره نشده است و در واقع قدمت آن به حدود پنج هزار سال پیش باز می گردد.

 

 

 

 

 

 

 

 

محققان معتقدند در گذشته زنان بین النهرین اولین افرادی بودند که از رژ لب استفاده می کردند. بر اساس رسم و رسوم های دیرینه آن ها، رژ لب از جواهرات نیمه گرانبها و خرد شده ساخته می شده است. در تمدن کهن دره سند، رژ لب علاوه بر لب ها، برای زیبا ساختن سایر اندام ها نیز مورد استفاده قرار می گرفته است.

شاید مصری ها اولین علاقه مندان واقعی رژ لب بودند. زنان برای زیبایی خود از رژلب هایی با رنگ های جذابی چون بنفش و سیاه استفاده می کردند. آنها از برخی منابع جالب توجه مانند رنگ کارمین که از حشرات کوهی روی زمین گرفته شده بود ، به عنوان رژلب استفاده می کردند. در حقیقت ، هنوز هم از رنگ کارمی در رژلب ها و سایر محصولات استفاده می شود. با این حال ، مصریان از مواد مضر مانند سرب و ید در رژلب استفاده می کردند که ممکن است منجر به بیماری های جدی یا حتی مرگ شود. بطور دقیق تر مصریان باستان رنگ قرمز را از قارچی به نام فوکوس الگین به دست آورده و به آن 0.01% یُد و مقداری بُرُم اضافه کردند. کلئوپاترا از سوسک های کارمین که باعث ایجاد بیماری های جدی می شد برای درست کردن رژ لب هایی با رنگ قرمز پر رنگ و از مورچه ها برای ماندگاری آن استفاده می کرد. اما با گذر زمان رژ لب ها دستخوش تغییرات بسیاری شدند. برای مثال جهت براق شدن و جلوه بیشتر لب ها در ساخت آن ها از ماده به دست آمده از فلس ماهی استفاده شد.

 

 

 

 

 

دوران مخالفت با استفاده از رژلب پس از ظهور مسیحیت:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کلیسا با ظهور مسیحیت و عقاید نابخردی که داشت ، استفاده از رژلب یا هرگونه آرایش را محکوم کرد. لب های قرمز با عبادت شیطان همراه بود و زنان اگر از رژلب استفاه می کردند مشکوک به جادوگری بودند. با این حال ، آرایش با رژلب بسیار محبوب بود و زیبایی به خصوصی به چهره بانوان می داد. بنابراین زنان به طور مخفیانه ار رژلب استفاده می کردند یا برای قرمز نشان دادن لب ها به گاز گرفتن لب ها یا مالیدن لب ها به مواد مختلف متوسل می شدند تا قرمزتر به نظر برسند.

 

 

 

 

بازگشت دوباره رژلب در زمان سلطنت ملکه الیزابت:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

رژ لب در زمان سلطنت ملکه الیزابت در انگلیس دوباره ظاهر شد.طوری که داشتن پوست سفید و روشن و لب های قرمز بسیار بانوان را زیبا جلوه می داد ، اما استفاده از رژلب در بین این خانم ها یا بازیگران و نجیب زادگان که در صحنه ظاهر می شدند محدود بود.

 

 

 

 

اختراع ظاهر پیچشی رژلب:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تا سال 1920 ، رژ لب جایگاه دائمی در زندگی روزمره زنان ایجاد کرده بود. در سال 1923 ، جیمز بروس میسون جونیور لوله پیچش را برای رژلب اختراع کرد و و رژلب شکل کنونی خود را به خود گرفت. رنگ های محبوب در میان بانوان برای لب هابه رنگ های آلویی ، بادمجانی ، گیلاسی و سایر قرمزهای تیره و قهوه ای پررنگ بود.

 

 

 

 

محبوبیت روز افزون رژلب در میان بانوان

 

 

 

 

عشق به رژ لب در این دوران برطرف نشد. یک بررسی نشان داد که 50٪ از دختران نوجوان با اطلاع والدین خود بر روی لب خود از رژلب استفاده می کردند. در دهه 1920 تا دهه 1930 کارخانه مکس فکتور شروع به فروش لب های براق کرد و انقلاب عظیمی را در این عرصه ایجاد نمود. زیرا استفاده از رژلب پیش از این فقط برای بازیگران هالیوود اختصاص داشت. اما در گذر زمان رژ لب لوکس مقرون به صرفه برای زنان در این دوره بود.

 

 

 

 

دوران جنگ جهانی دوم و کاربرد رژلب

 

 

 

با گذشت از خطرات جنگ جهانی دوم ، زنان در دهه 1940 با مردان در مرزهای جنگ دست به فعالیت های بسیار زدند. منابع کلیه مواد کمیاب بود و در مورد رژلب ، لوله های فلزی به طور موقت با پلاستیک و کاغذ جایگزین شدند. به دلیل کمبود مواد ، آرایش در این دوره خلاقانه و شاداب بود. در حقیقت زنان برای تقویت روحیه خود در زمان سخت و شدید جنگ ، به استفاده از قرمزترین لب ها ترغیب شدند.

 

 

 

 

رژلب بی بو و رژلب ضدلک در تاریخچه رژلب

 

 

 

در سال 1952 ، ملکه الیزابت دوم در زمان تاج گذاری خود از رژلبی مطابق با رنگ لباس خود استفاده کرد. رنگ رژلب با لباس و تاج مطابقت داشت. در همین دوره نیز ، هیزل بیشاپ رژ لب “ضد بو”  را اختراع نمود. بعدها ،  Revlon با انواع رژ لب های بی رنگ خود ظاهر شد و سپس جنگ مارک ها آغاز شد.

 

 

 

 

 

1960 – 1970 رژلب در ابن بازه زمانی:

 

 

 

 

 

 

 

 

رژ لب بعد ها تلفیقی از هنر بود و فرهنگ عامه مردم درباره زیبایی گرایی بانوان تغییر کرد. رژلب بعدها به وسیله آرایشی غیرقابل انکاری مبدل شد. در سال 1973 ، بانی بل “Smackers” را معرفی کرد که رژ لب  حاوی مواد طعم دهنده  است. این رژلب ها با محبوبیت فراوان روبرو شد. رژ لب گل مینا، گل سرخ Aerin و رژلب نارنجی Maybelline یکی از محبوب ترین آن ها مبدل شد.

 

و اکنون دیگر هر بار با خرید یک رژلب تازه می توانیم به تاریخچه طولانی آن و تغییرات بسیار زیاد آن در طول تاریخ فکر کنیم. حتی کسی چه می داند؟ شاید چندین و چند سال بعد نیز فرمولاسیون رژلب های امروزی همانقدر برایمان عجیب باشد که احتمالا با خواندن نحوه ساخت اولین رژلب های دنیا شگفت زده شدیم.

 

 

 

 

 

رنگ رژلب و شخصیت شناسی

 

 

 

رژ لب قرمز، رژ لب صورتی، رژ لب صورتی بولد، رژ لب بنفش

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خانم هایی که رنگ های رژ لب گفته شده در بالا رو دوست دارن، خانم هایی فریبنده و شوخ هستن و دوست دارن شاد باشن. (این رنگ ها به معنی تفریح کردن و مهمانی رفتن هستن

 

 

 

 

 

رژ لب نود، رژ لب قهوه ای

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خانم هایی که رنگ رژلب های بالا رو دوست دارن، خانم هایی حرفه ای و اهل عمل هستن. (این رنگ های به معنی بیزنس و تجارت هستن)

 

 

درادامه این مقاله معرفی انواع رژلب های برند کالیستا یکی از بهترین برندهای ایرانی را داریم همراه ما باشید 

 

 

 

 

مقایسه رژ لب های کالیستا بر اساس ویژگی و قیمت آن‌ها

 

 

 

 

رژ لب ویوید شاین (vivid shine) کالیستا

 

 

 

 

 

 

 

 

این محصول دارای بافتی نرم و براق با رایحه‌ای خوشبو که در هشت رنگ متنوع برای افزایش جذابیت و زیبایی لب‌ها، توسط برند کالیستا عرضه شده است.

برای کسانی که تمایل به استفاده از رژ لب های مایع و براق دارند بهترین انتخاب است.

این مدل رژها به دلیل به صرفه بودن، ماندگاری بالا و… باعث شده طرفداران زیادی داشته باشد.

 

 

 

 

ویژگی های اصلی:

 

 

 

 

  • حجم ۱۰ میلی‌لیتر

 

 

 

  • ساختار مایع و براق

 

 

 

  • کیفیت عالی

 

 

 

  • سبک و مخملی

 

 

 

  • امکان پوشش دهی به صورت یکنواخت

 

 

 

  • مناسب برای استفاده روزانه

 

 

 

  • ماندگاری بالا و خوب

 

 

 

  • مناسب با هر سلیقه‌ای

 

 

 

  • تنوع در رنگ

 

 

 

  • پخش آسان بر روی لب

 

 

 

 

 

رژ جامد هیدرا کالر کالیستا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

رژ لب جامد هیدراکالر کالیستا دارای بافتی نرم و روان که به دلیل ترکیبات عالی، لب‌ها را برای مدتی طولانی نرم نگه می‌دارد.

 این محصول دارای ۱۲ رنگ متنوع و زیبا است که متناسب با هر سلیقه‌ و انتخابی است.

 

 

 

 

 

ویژگی‌های اصلی:

 

 

 

 

  • نرم کننده و جلوگیری از خشکی و پوسته پوسته شدن لب

 

 

 

  • رنگ ابریشمی و براق

 

 

 

  • رنگ دهی آسان بر روی لب

 

 

 

  • حفظ طراوت و زیبایی لب با رایحه خوش

 

 

 

  • دارای رنگدانه‌های غنی و براق

 

 

 

  • پوشش دهی و ماندگاری خوب

 

 

 

  • بافتی نرم و روان

 

 

 

  • رنگ‌های متنوع و جذاب

 

 

 

 

 

رژ لب جامد مات کالیستا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

رژ لب جامد مات کالیستا دارای بافتی نرم و ساختار مات و مطلوب که در ۱۲ رنگ متنوع و جذاب که مناسب با هر سلیقه و آرایشی است با رایحه مطلوب تولید شده اند.

رنگ دهی بالا و ماندگاری خوب این محصول او را از بقیه محصولات جامد محبوب‌تر کرده است.

 

 

 

 

 

ویژگی های اصلی:

 

 

 

 

  • پوشش دهی کامل بر روی لب

 

 

 

  • ساختاری جامد و مات

 

 

 

  • دارای رایحه‌ای مطلوب

 

 

 

  • ماندگاری مناسب

 

 

 

  • طراوت و جذابیت لب‌ها

 

 

 

  • دارای رنگدانه‌های غنی

 

 

 

  • جلوگیری از خشکی لب‌ها

 

 

 

  • بسیار متنوع و زیبا در رنگ

 

 

 

  • بافتی سبک و مخملی

 

 

 

 

مقایسه رژ لب‌های کالیستا بر اساس قیمت و کیفیت:

 

 

با توجه به توضیحات بالا درباره هر محصول متوجه شدید که هر کدام از آنها دارای چه ویژگی و بافتی هستند، از نظر کیفیت همه رژها عالی هستند، فقط جنس و ساختارشان با توجه به سلایق متفاوت است.

اما از نظر قیمت تفاوت چندانی ندارند شاید اختلاف آنها باهم در بازار ۱۰ الی ۱۲ هزارتومان باشد، این اختلاف کم هم به دلیل تغییرات جزئی است که در هر کدام منحصر به فرد است.

 

 


ثبت نظر