گالف دارو - داروخانه اینترنتی

آنفولانزا را چگونه درمان کنیم؟

آنفولانزا را چگونه درمان کنیم؟

آنفولانزا و سرماخوردگی رایج ترین بیماری روزهای سرد پاییز و زمستان است که اگر برای پیشگیری و درمان آن به موقع اقدام نشود عاملی خواهند بود برای پیشروی عفونت و باکتریهای خطرناک در بدن پس دور بودن از سرماخوردگی غیرممکن است.

بنابراین بهتر است زمانی که علائم سرماخوردگی را در خود احساس می ‎کنید به دنبال راه هایی برای بهبود سریع آن باشید.

علائم آنفولانزا

آنفولانزا به طور معمول علائمی ایجاد می‌کند که موجب درگیری و بروز اختلالات تنفسی (بینی، گلو و ریه) می‌شود.

اصلی‌ترین علائم آنفولانزای تنفسی عبارتند از:

• تب
• لرز
• سردرد
• بدن درد
• آبریزش بینی یا احساس پر بودن بینی
• گلو درد
• سرفه خشک
• خستگی و ضعف

آنفولانزای گوارشی توسط نوع دیگری از ویروس آنفولانزا ایجاد می‌شود که شامل علائم زیر است:

• لرز

• تب

• حالت تهوع

• استفراغ

• درد معده و اسپاسم

• اسهال

آنفولانزا همچنین می‌تواند با فعال کردن دیگر عفونت‌های ویروسی و باکتریایی در نواحی دیگر بدن باعث بروز عوارض بیشتری همچون ذات الریه، برونشیت، سینوزیت، عفونت گوش و آنسفالیت (التهاب حاد بافت مغزی) شود.

برخی افراد در صورت ابتلا به آنفولانزا در معرض خطر بیشتری هستند مثل:

• کودکان زیر ۵ سال
• بزرگسالان ۶۵ سال یا بالاتر
• افراد دارای بیماری های زمینه‌ای

یکی از رایج‌ترین انواع آنفولانزا، آنفولانزای خوکی است که با نام ویروس H1N1 نیز شناخته می‌شود و نوع نسبتاً جدیدی از ویروس آنفولانزا است که باعث ایجاد علائمی شبیه به آنفولانزای معمولی می‌شود.

علائم آنفولانزای h1n1 یا خوکی بسیار شبیه علائم آنفولانزای معمولی است و روش‌های بهبود علائم این نوع از آنفولانزا مشابه آنفولانزای معمولی است.

نوشیدنی ها:

نوشیدن مایعات در طول دوران سرماخوردگی از کم شدن آب بدن و در نهایت بروز گلو درد جلوگیری می ‎کند.

شربت آب لیمو ، دمنوش های گیاهی و چای های میوه ای برای بهبود سرماخوردگی بسیار موثرند. چای های گیاهی مانند مریم گلی ، زنجبیل ، لیمو ، بابونه و چای سبز می ‎توانند به رفع مشکلات گلو و آب ریزش بینی کمک کنند و در عوض بهتر است از نوشیدن شربت های شیرین خود داری کنید ، به خصوص اگر در بینی تان مخاط زیادی وجود دارد زیرا این امر اغلب باعث بدتر شدن این وضعیت خواهد شد.

برای کسانی که از التهاب غشا های مخاطی رنج می ‎برند، چای زرد چوبه تازه به عنوان یک ضد التهاب مناسب خواهد بود.

ویتامین سی:

مصرف این ویتامین برای مبارزه با عفونت ها بسیار مفید است و بنابراین با مشاهده اولین علائم سرماخوردگی مصرف توت فرنگی ، مرکبات ، پاپایا ، کلم بروکلی و فلفل قرمز خود را افزایش دهید.

مواد مغذی و معدنی:

مواد مغذی موجود در استخوان ها مانند ژلاتین ، کلاژن و تعدادی زیادی از ویتامین ها و مواد معدنی در طول دوران سرماخوردگی به شما کمک می ‎کند تا انرژی خود را به دست آورید و دوباره روی پا خود بایستید.

سیر یک آنتی ویروس بسیار قدرتمند و فلفل یک ماده ضدعفونی کننده طبیعی است و زردچوبه، دارچین و زنجبیل تازه نیز به افزایش سرعت متابولیسم بدن شما کمک می ‎کند.

مکمل ها:

مصرف برخی مکمل ‎ها به برطرف شدن مشکلات سینوس و علائم سرماخوردگی کمک می‎ کنند.

ویتامین دی:

در دوران سرما خوردگی ویتامین دی برای کمک به تنظیم پاسخ های ایمنی ضروری است.

در مطلب خواص و کاربردهای ویتامین دی در نمناک اشاره داشتیم که در ماه های سرد سال بسیاری از افراد به دلیل کمبود تابش مستقیم آفتاب ، به کمبود ویتامین دی دچار می ‎شوند و بنابراین بهتر است که روزی 15 دقیقه در معرض آفتاب قرار بگیرید و اگر انجام این کار برایتان مقدور نیست ، می ‎توانید از مکمل های حاوی این ویتامین استفاده کنید.

روی:

سعی کنید مواد غذایی حاوی روی را در رژیم غذایی خود بگنجانید ؛ از جمله دانه کدو تنبل ، اسفناج ، گوشت گاو ، جوانه گندم و کاکائو .

مصرف روی باعث کاهش یافتن علائم سرما خوردگی و آنفلونزا در شما می ‎شود و همچنین می ‎توانید روزانه مکمل های حاوی روی سیترات مصرف کنید.

تقویت روحیه:

بهتر است در دوران سرماخوردگی به انجام کار هایی بپردازید که باعث تقویت روحیه تان می ‎شود مثلا به بیرون از خانه بروید ، قدم بزنید و .... وقتی روحیه خود را تقویت کنید ، سیستم ایمنی بدنتان نیز تقویت خواهد شد.

دارو های گیاهی:

پِلارگونیوم یک داروی گیاهی است که می ‎تواند به درمان عفونت های تنفسی، گلودرد و علائم سرماخوردگی و آنفولانزا کمک کند پس بهتر است به محض احساس علائم سرماخوردگی این داروی گیاهی را مصرف کنید.

خوابیدن:

خواب کافی در دوران سرماخوردگی بسیار حائز اهمیت است و به بدن در ترمیم سریع تر بافت ها و مقابله با عفونت ها کمک می ‎کند.

دستگاه بخور:

با اضافه کردن یک دستگاه بخور به اتاق خوابتان به مرطوب شدن هوا اتاقتان کمک کنید و این امر باعث جلوگیری از تحریک گلو و خشک شدن پوستتان می ‎شود.

بینی خود را با محلول آب نمک تمیز کنید:

شستشوی بینی به وسیله آب ولرم حاوی نمک باعث خروج مایع مخاطی موجود در بینی و از بین رفتن ذرات میکروب و ویروس موجود در آن می ‎شود.
4/1 قاشق چای خوری نمک و 4/1 قاشق چای خوری جوش شیرین را داخل نصف لیوان آب بریزید و خوب به هم بزنید و انگشت خود را روی یکی از سوراخ های بینی تان قرار دهید تا بسته شود و سپس به وسیله یک سرنگ این محلول را به درون سوراخ دیگر بینی خود هدایت کنید و بعد این کار را روی سوراخ دیگر بینی خود انجام دهید.
این کار را روزانه دو تا سه بار تکرار کنید تا مخاط موجود در بینی ‎تان از بین رود.


ثبت نظر