گالف دارو - داروخانه اینترنتی

آیا احتمال بارداری با کاندوم وجود دارد؟

آیا احتمال بارداری با کاندوم وجود دارد؟

کاندوم چیست؟

کاندوم پوششی نازک عمدتاً از جنس لاتکس است.

این ماده از زیر پوست درخت کائوچو تهیه میشود.

کاندوم لاتکس تنها روش جلوگیری از بارداری است که علاوه بر آن از انتقال عفونت های مقاربتی به دستگاه تناسلی مردانه، واژینال، دهان و مقعد پیشگیری میکند.

همچنین کاندوم در پیشگیری از بیماری التهابی لگن، سرطان دهانه رحم و اختلال ناباروری تأثیرگذار است.

نوع دیگری از کاندوم هم با عنوان کاندوم های داخلی یا زنانه در دسترس است که در یک اندازه وجود دارد و باید در داخل واژن قرار بگیرد.

ما در این مقاله با کاندوم موضعی یا مردانه سروکار داریم.

آیا احتمال بارداری با کاندوم سالم وجود دارد؟

اگر کاندوم به شکل صحیح روی آلت مرد قرار بگیرد، می توان تا احتمال ۹۸ درصد از بارداری پیشگیری کرد.

اما در واقعیت کاندوم ۸۵ درصد مؤثر است؛ زیرا وقتی به عنوان تنها روش جلوگیری از بارداری استفاده شود ممکن است در کاربرد آن خطاهایی پیش بیاید که در این صورت بارداری بعد از جلوگیری با کاندوم هم ممکن میشود.

آیا استفاده نکردن از کاندوم باعث حاملگی می‌شود؟

اگر در مراحل خاصی از چرخه قاعدگی رابطه جنسی برقرار کنید به احتمال زیاد باردار میشوید! زیرا حدود ۲۴ تا ۴۸ ساعت بعد از زمان تخمک گذاری در بدن زن تخمک آزاد میشود و شرایط بارداری مهیا است.

این فرایند در نیمه سیکل قاعدگی رخ میدهد؛ مثلاً فردی که دوره ۲۸ روزه دارد احتمالاً ۱۴روز بعد از شروع قائدگی تخمک آزاد میکند.

اسپرم تا ۵ روز در بدن زنده است و اگر زن طی زمان تخمک گذاری با پارتنر خود رابطه جنسی تناسلی (PIV) برقرار کند بارداری همچنان امکان پذیر است. بنابراین جهت احتیاط، ترجیحاً در رابطه جنسی PIV حتی در سنین بالا از کاندوم استفاده کنید.

راهکارهایی برای کاهش احتمال بارداری با کاندوم

از ابتدا تا انتهای رابطه جنسی (واژنی، دهانی و مقعدی) کاندوم باید پوشیده شود زیرا پیش آب (مایعی که قبل از منی ترشح می شود) نیز ممکن است حاوی اسپرم باشد و احتمال بارداری با کاندوم را افزایش دهد.

قبل از هرگونه تماس با آلت تناسلی زن، کاندوم به درستی روی آلت تناسلی مرد پوشیده شود و از کاندوم مارک خوب و با کیفیت استاندارد استفاده شود تا حین رابطه جنسی پاره نشود.

علاوه بر کاندوم، استفاده از قرص، آمپول یا IUD باعث احتمال بارداری با کاندوم را بسیار کاهش می‌دهند.

با وجود پوشیدن کاندوم، بیرون کشیدن آلت تناسلی مرد از آلت تناسلی زن در هنگام انزال، احتمال بارداری با کاندوم را به مراتب کاهش می‌دهد.

پوشیدن کاندوم زنانه و کاندوم مردانه همزمان باهم برای زن و مرد در هنگام رابطه جنسی.

باعث ایجاد اصطکاک و پاره شدن کاندوم می شود و تنها یک کاندوم در صورتی که به درستی استفاده شود به تنهایی برای پیشگیری از بارداری بسیار موثر است.

پاره شدن کاندوم در حین رابطه جنسی

در زمان استفاده باید دقت کرد که کاندوم سوراخ نباشد و یا در اثر تماس با ناخن یا اجسام دیگر پاره نشود.

هر کاندوم مردانه را باید تنها یک بار استفاده کرد و پس از مصرف از بین برد.

در صورت پاره شدن کاندوم مردانه در حین مقاربت، باید مقاربت را بلافاصله متوقف کرده و از کاندوم جدیدی استفاده نمود.

تمامی موارد ذکر شده در بالا می‌توانند باعث افزایش احتمال بارداری شوند، ولی این نکته را نبایستی فراموش کرد که فرایند بارداری و حاملگی چندان ساده هم نخواهد بود.


ثبت نظر