گالف دارو - داروخانه اینترنتی

موارد مصرف پماد زایلاپی!

موارد مصرف پماد زایلاپی!

پماد زایلاپی کرمی است که فروش آن بدون نسخه پزشک آزاد است و معمولا برای بی‌حسی‌های موضعی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پماد زایلاپی چیست؟

کرمی است که قبل از انجام کارهای زیبایی مانند لیزر و اپیلاسیون و عمل های سطحی نظیر میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ مورد استفاده قرار می گیرد.

زمانی که از این پماد استفاده می کنیم، موجب می شود که هنگام کندن مو در اپیلاسیون درد احساس نشود و یا هنگام کار با دستگاه لیزر حرارت پروب احساس نشود و این کارها بدون درد انجام شود.

برای انجام کار اپیلاسیون و لیزر مخصوصا برای جاهای حساس بدن مانند بیکینی و زیر بغل بسیار عالی و مفید است و موجب کاهش درد ناشی از لیزر و اپیلاسیون می شود.

مواد تشکیل دهنده پماد زایلاپی

یک کرم موضعی است که در هر ۳۰ گرم دارای ۵ گرم لیدوکائین و ۵ گرم پریوکائین است.

برای همین است که وقتی به قسمتی از بدن مالیده می شود بی حسی تقریبا کامل اتفاق می افتد و فرد دیگر در این ناحیه دردی را احساس نمی کند.

چگونگی اثر پماد زایلاپی

تمام داروهای بی حس کننده موضعی سبب می شوند که غشا پایدار شود و در نتیجه آن مانع دپلاریزه شدن سلول می شود و آنها به حالت برگشت پذیر میزان دپلاریزان و رپلاریزان سلول های موجود درغشای تحریک پذیر را کاهش می دهند.

برخی از داروهایی هم وجود دارند مانند پروپرانول که سبب پایداری در غشا می شوند ولی جزو داروهای بی حس کننده نیستند، داروهای بی حس کننده از دپلاریزان سلول ممانعت می کنند که این کار را با مهار کردن ورود سدیم از دریچه های یون سدیم در غشای سلولی انجام می دهند که نتیجه این فرآیند مهار جریان عصبی است.

این پماد با مسدود کردن راه سیگنال های درد از انتهای اعصاب پوستی به مغز موجب کاهش درد می شود و بیشتر برای مواجهه با دردهایی که به پوست مرتبط است و دارای عمق زیادی نیستند مانند زونا، لیزر، واکسن و غیره کاربرد دارد.

به این نکته توجه داشته باشید که این فراورده مورد تایید سازمان غذا و دارو آمریکا FDA در هنگام استفاده از لیزر است.

موارد مصرف پماد زایلاپی

۱. برای مصارف آرایشی بهداشتی از جمله لیزر و…

پماد زایلاپی را می‌توان پیش از انجام لیزر و اپلاسیون و عمل‌های سطحی زیبایی مانند میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ استفاده کرد.

در صورت صورت استفاده از این پماد، درد ناشی از کندن مو در اپیلاسیون و یا حرارت پروب دستگاه لیزر احساس نشده و بدون درد می‌توان این کارها را انجام داد. استفاده از این پماد خصوصا برای رفع موهای زائد در نقاطی مانند بیکینی و زیر بغل که پوست حساس‌تری دارند بسیار مفید خواهد بود و درد ناشی از اپیلاسیون و یا لیزر را بسیار کم خواهد کرد.

برای استفاده از کرم زایلاپی جهت کاهش درد اینگونه عمل ها، معمولا توصیه می‌شود حدود یک ساعت قبل از مراجعه به مراکز زیبایی، منطقه مورد نظر را با آن ماساژ دهید.

استفاده از پماد زایلاپی برای کاهش درد رابطه جنسی

برای کاهش درد در هنگام دخول می‌توان پماد را در ورودی دهانه واژن مالید و به دلیل تاثیر بی حسی زایلاپی احتمالا دردی حس نخواهد شد و دخول به راحتی صورت خواهد گرفت.

در نظر داشته باشید که در صورت استفاده از این پماد، لذت رابطه جنسی تحت تاثیر قرار گرفته و از کیفیت رابطه جنسی کاسته خواهد شد.

پماد زایلاپی برای تاخیری

اکثر داروهایی که برای درمان زود انزالی به کار می‌روند بر پایه مهار کننده‌های نورونی بازجذب سرتونین هستند، اما گاهی از کرم و اسپری‌های بی‌حسی از جمله لیدوکائین که از مواد سازنده پماد زایلاپی است، نیز بدین منظور استفاده می‌کنند.

در این مورد و برای این منظور باید مدتی قبل از مقاربت، پماد زایلاپی را بر روی سر حشفه (سر آلت) و پوست ابتدای آلت تناسلی مردانه مالید.

البته گفته می‌شود که این اثر بی حسی از کیفیت رابطه جنسی نیز خواهد کاست.

هشدارهای در طول مصرف

• این پماد نباید با چشم تماس پیدا کند؛ در صورت بروز این اتفاق باید بلافاصله چشم را با آب و صابون بشوئید و تا زمان برطرف شدن اثر بی حسی پماد، از چشم‌ها محافظت کنید تا دچار آسیب فیزیکی نشوند.
• بهتر است این دارو در گوش استفاده نشود زیرا اگر از مجرای گوش وارد گوش میانی شود احتمال آسیب رسانی به این بخش را خواهد داشت.
• هر بخشی از بدن که روی آن پماد زایلاپی مالیده شده است نباید در طول مدت بی حسی در معرض دماهای خیلی بالا یا خیلی پایین قرار گیرد.
• در صورتی که پوست شما دارای خراشیدگی و بریدگی است و یا دچار آفتاب سوختگی شده است نیز بهتر این است که از زایلاپی استفاده نشود.

عوارض جانبی پماد زایلاپی

این کرم مانند هر محصول دیگری دارای عوارض جانبی است.

البته عوارض جانبی این پماد به ندرت رخ می‌دهند، اما در صورت مشاهده هریک بهتر است استفاده از این پماد را قطع کنید.

عوارض جانبی این پماد به شرح زیر هستند:

• کبودی در محل استعمال
• ضعف و بی‌حالی
• گرگرفتگی و تعریق بیش از حد
• افزایش ضربان قلب
• تغییر رنگ ادرار
• خارش و تورم پوست


ثبت نظر